Dag 2 “er is geen beter bed, dan die van jezelf”

25 februari 2017 - Étang-sur-Arroux, Frankrijk

Dat zegt men wel eens, en man, wat hebben ze gelijk. We hebben de eerste nacht overleefd en fantastisch geslapen. Mede mogelijk gemaakt door het heerlijke grote warme deken die we van Rianne hebben meegenomen. Want koud is het wel geweest vannacht. Toen we wakker werden konden we wolkjes blazen in de camper, al was dat snel opgelost met de kachel die lekker snel werkt. Ook fijn is, dat we naast een van de blaaspunten van de kachel onze mat hebben liggen voor als we uit bed stappen, kortom, geen koude voetjes!

Ook het eerste ontbijt bevalt prima en na een kort afwasje gaan we weer op pad. Verder richting het zuiden! De tweede rit is een stukje korter dan degene ervoor, maar 4 uur, en die brengt ons door het heerlijk glooiende landschap die Frankrijk zo mooi maakt. De tolwegen ontwijkend tuffen we lekker door dorpjes en tussen grote wijde vlaktes. Alwaar we hertjes zien liggen in het zonnetje en roofvogels zien rusten op paaltjes. Pitoreske gezichten allemaal.

We hebben vlak voor vertrek een camping opgezocht waar Rianne even een dagje werk kan gaan doen. Deze ligt in een klein dorpje een aantal kilometers onder Dijon (je weet wel, van die mosterd) en heet Étang-sur-Arroux. De camping blijkt gerund door nederlanders, zo blijkt na ontmoeting van de eigenaar met zijn vrouw en honden. We mogen gaan staan waar we willen aangezien het uiteraard nog lang geen “seizoen” is. De boel is prima verzorgd hier en we hebben een aangename plek met uitzicht op het riviertje, de Arroux. Helaas heb ik niet het juiste aas bij me om hier wat te kunnen gaan vangen.

Savonds dineren we even in een van de twee dorpsrestaurants waarna we gauw weer naar “huis” fietsen om de dag ten einde te gaan brengen. Dit doen we, lekker in bed met een glas wijn en een serie die we van thuis hebben meegebracht. En wederom blijkt, dat er geen lekkerder bed is, als die van jezelf!