Dag 26 tot 31 “radiostilte”

6 oktober 2016 - Manchester, Verenigd Koninkrijk

Oke, ik heb op een of andere manier mijn laptop gesloopt door iets te fanatiek te zijn met de aan/uit knop. Daardoor heb ik dus een aantal dagen blogs gemist en omdat ik geen achttien meer ben kan me natuurlijk niet alle details meer herinneren. Dus bij deze een compilatie van de afgelopen dagen.

We zijn na een rustige nacht van Loch Lomond naar Glasgow gereden. We gingen daarheen omdat Rianne vanaf maandag 3 oktober haar B.V. Ik challenge ging lanceren. In deze challenge helpt ze vrouwen via een programma van een week hoe ze meer energie kunnen krijgen en meer tijd voor zichzelf kunnen maken. Tijdens deze week moet ze regelmatig online zijn op facebook en elke dag een nieuw “werkboek” voor de dames versturen en contact onderhouden met degene die daarom vragen. Aangezien internet niet overal in de UK een garantie is moeten we dus grote steden opzoeken om meer succes te hebben hiermee. Glasgow was dus de eerste stop.

We hadden een camping uitgezocht aan de rand van de stad waar ze alle faciliteiten hadden die we wilden. Namelijk douche, wasgelegenheid, wifi en een connectie naar de binnenstad. De camping was iets duurder maar prachtig. De wifi was goed, de douches luxe en warm, de wasmachine gratis en het weer was ook nog eens goed. Dus de eerste twee dagen hebben we lekker doorgebracht op de picknicktafels die op het gras verspreid stonden. Ook lekker in de Lamzac liggend hebben we ons ding gedaan. Rianne kon perfect haar challenge lanceren en onderhouden. Perfect dus.

De laatste dag zijn we Glasgow ingegaan. Glasgow is na Edinburgh de grootste stad van Schotland, maar er is een wereld van verschil tussen de twee steden. Waar Edinburgh heel historisch is, is Glasgow een stad met veel industrie en wat moderner in de binnenstad. We hebben weer een hop-on-hop-off tour gedaan, deze keer wat minder interessant dus. Maar zo hebben we wel alles van de stad een beetje gezien. Een ding is wel fantastisch in Glasgow, namelijk het eten! Smiddags lunchten we bij een hamburgertentje die echt geweldig was, de burgers waren perfect, de drankjes heerlijk en de atmosfeer goed voor een hamburgerzaakje. Savonds aten we bij een bistro die wederom top was, beide twee kleine gerechtjes die stuk voor stuk heerlijk smaakten en de cocktails die we erbij hadden waren goddelijk. We gaan niet in deze stad wonen hebben we besloten, maar als we dat toch zouden doen was het voor het eten.

Omdat er niet zo veel boeiends voor ons te beleven was zijn we aan het eind van de middag lekker de enorme bioscoop een film gaan kijken, Miss peregrine’s home for peculiar children, een aanrader voor alle leeftijden. Na de film zijn we lekker weer de trein in gestapt op weg terug.

Na drie dagen Glasgow zijn we doorgereden naar de plaats waar ik graag heen wilde, Manchester. Ik wilde hier heel graag naar een wedstrijd van Manchester United maar omdat het interlandperiode is spelen ze deze week geen wedstrijden. Daarom hebben we een tour door het stadion geboekt en zijn we in de kleedkamer van de spelers geweest, de persruimte, de VIP area en gezeten op de stoeltjes van de wisselspelers. Voor mij was dit natuurlijk geweldig en ook Rianne vond dit “fantastisch”. Voor de rest in Manchester een stad die veel doet denken aan een stad als Eindhoven vind ik. Er staan wel leuke dingen, maar voor de rest is de stad niet zo boeiend.

De camping waar we stonden was heel klein. Ik ben van mening dat de man die de camping gestart is gewoon een grote achtertuin had en wat extra geld wilde verdienen door er campers te laten staan. Dit was blijkbaar een succes bij de lokale community want we zijn ervan overtuigd dat driekwart van de camping bewoond word door mensen die hier ook hun kinderen naar school sturen. Ondanks dat de plek waar we stonden prima is en vooral ook heel goedkoop was schrokken we van de hygiëne bij de toilet en douchegelegenheid. Deze was echt werkelijk te smerig voor woorden. Alleen de douche bij de mannen oogde iets schoon, maar was ook niet geweldig. De dagen dat wij hier zijn geweest is er geen enkele keer iets van schoongemaakt.

Er is wel één lichtpuntje hier. En die is zojuist gekomen toen we uit Manchester stad terug kwamen. Aangezien mijn laptop alleen een lichtje van de aan/uit knop liet branden heb ik hem elke dag open laten staan zodat de batterij ooit een keer leeg zou moeten lopen. En dat moment was zojuist. Toen ik de camper inkwam en even een check deed bij de laptop was hij helemaal uit en heb ik hem aan de netstroom gehangen. En zoals deze blog bewijst, hij doet het weer! Dit vieren we op dit moment met een heerlijk glaasje van onze meegekregen Glengoyne whisky. Vanaf morgen probeer ik weer een dagelijks blogje te schrijven. Morgen gaan verder naar beneden in Engeland. We hebben besloten dat we Engeland nu gaan aandoen en binnenkort de overtocht gaan maken naar Frankrijk, in de hoop wat mooier weer tegemoet te gaan. Maar er zijn nog wat mooie plekken die we willen zien hier. Wordt vervolgd!

1. Peter Schenk:
    9 oktober 2016
    Alle verhalen weer gelezen en de foto's bekeken. Blijft leuk om jullie op de manier te volgen op de ontdekkingsreis. Ik kan me zo voorstellen dat jullie niet kunnen wachten om straks met de eigen camper de reis te vervolgen, want dat oudje van ons heeft zo te lezen wel eens een eigen mening... De eigenaar van de winterstalling stuurde voor de zekerheid wel alvast een rekening voor de winterstop, gelijk heeft hij. Die zal verbaasd zijn dat ons tweede huis maar zo kort binnen gestald gaat worden, haha. Maar goed, uiteindelijk komen jullie nog steeds waar je wezen wilt. Tijdens het lezen van jullie reisverslag krijg ik er ook alweer zin om met de camper Europa in te rijden. Gelukkig voor JIJENWIJ zit dat er voorlopig nog even niet in en zal ik mijn beste krachten nog voor hun inzetten. Ga gewoon door met Bewust Power Vrouwen en Mannen en enjoy life. Het is jullie van harte gegund. XXX Peter