Dag 32 “vrolijk kerstfeest”

7 oktober 2016 - Birmingham, Verenigd Koninkrijk

Eindelijk gaan we van deze camping af vandaag. Niet dat het niet lekker slaapt hier, maar we willen naar een plek waar we, als we kunnen douchen, schoon kunnen douchen. Na het ontbijt is het dus snel even afwassen in de beschikbare afwasplaats (lees: een wasbak in de buitenlucht) en gauw inpakken om te vertrekken. We gaan vandaag richting Birmingham, een goeie centrale plek om verder naar beneden te reizen om richting het magisch klinkende Stonehenge te gaan. We hebben ons oog laten vallen op een restaurant/pub waar je gratis mag staan als je binnen wat consumeert. Dat lijkt me een prima plan, want dan kunnen we lekker warm binnen zitten en kan Rianne verder werken met haar challenge en haar enthousiaste dames die meedoen aan dit programma. Ook heeft ze grootse plannen voor de toekomst, maar die worden later bekend! Spannend he.

Onze rit gaat zo’n twee uur duren. Dit blijkt in de praktijk wat langer te zijn, niet omdat we nergens de maximumsnelheid rijden maar omdat er overal files zijn. Dat is niet echt iets “typisch Nederlands”  blijkbaar. Er is ons de afgelopen tijd een paar dingen opgevallen over het Verenigd Koninkrijk.

Hier een aantal voorbeelden.

1.       Ze doen heeeel veel aan wegwerkzaamheden.

2.       Ze kennen geen verse vruchtensappen (fresh orange juice is gewoon een soort limonade hier).

3.       Ze zijn net zo trots op hun land als bijvoorbeeld Amerikanen.

4.       Het eten hier is voornamelijk gefrituurd of pittig, heel veel curry’s.

5.       Het engels dat ze hier praten is niet het engels zoas wij het leren.

6.       Kerst is bijzonder belangrijk hier.

7.       Bier is goedkoop, en groot. Maar ook best wel goed te doen.

8.       Internet is ruk.

9.       Mensen zijn, ondanks dat je ze niet verstaat, superlief.

10.   De AA is een goede organisatie.

Dus een aantal goede en mindere punten, maar prima in balans.

We zijn zojuist aangekomen bij het restaurant waar we gaan slapen vanavond. Zoals geadviseerd op de NKC app melden we ons netjes en we vragen of het toegestaan is en dat we uiteraard gebruik maken van hun bar en restaurant. We mogen blijven overnachten en er schijnt morgen een campeershow te zijn in de buurt dus “morgen zijn jullie omringt door honderd andere campers”. We gaan het wel zien. We parkeren de camper op een rustige plek en besluiten een hapje te eten.

Na een klein gerechtje en een drankje verhuizen we onszelf naar de bar. In de bar installeren we onszelf met de laptops en nemen een lekkere Carling en een Cider. Tot onze hilariteit is de manager van het etablissement de kerstboom ondertussen aan het optuigen. Toch een beetje vroeg als je het mij vraagt. Daarintegen adverteren heel veel zaken hier al voor kerst. Ondertussen heeft  Rianne nog het een en ander aan werk te doen en gaat helemaal op in haar challenge en ik vermaak mezelf met schrijven en een spelletje. Omdat een onderdeel van de challenge een visualisatie is moet ze die gaan opnemen en verdwijnt naar de camper. Als ze weer terugkomt heeft ze wat slecht nieuws, we hebben de koelkast niet omgezet naar gas en die lijkt de accu te hebben leeggetrokken. Dat kan morgen wel eens een probleem opleveren. Helaas ook is de opname niet geweldig door de ruis en moet ze het na het diner opnieuw proberen.

Het diner was prima. Het restaurant is een “carvary”, wat betekend dat je kan kiezen tussen een aantal soorten vlees bij een buffet en de rest zelf kan opscheppen. Wij kiezen voor een combinatie van de soorten vlees en scheppen een bordje vol. Het vlees verschilt nogal in kwaliteit maar al met al is het goed te eten. Zeker met een goeie schep vleesjus. Na het eten is het weer tijd voor Rianne om haar visualisatie opnieuw op te nemen en ik drink nog maar een biertje bij de bar. Na een uurtje voeg ik me weer bij Rianne in de camper. Haar opname is geslaagd en ze is klaar met de voorbereidingen voor morgen. Dat betekend, bedtijd! Morgen richting Birmingham.

1. K. Schenk-Sulyok:
    9 oktober 2016
    Als de accu het dan maar doet. Hahahaha. Je moet ook ovetal aan denken he, met een camper