Dag 36 “VINOOO”

11 oktober 2016 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Today’s the day. We gaan vandaag een bezoeken aan Ridgevieuw. Ridgevieuw is een wijngaard die mousserende wijnen maakt en dit met succes doet. Ik mocht een van hun wijnen verkopen zowel als bij The International als bij Club Newport 1872 en op advies van Bas, een bevriende wijnleverancier, moest ik toch wel een keer een kijkje hier gaan nemen als ik de kans had. Zodoende.

We staan vandaag rond een uurtje of negen op, deze keer niet om lang in bed te liggen maar om, hou je vast, te sporten. Aangezien we niet hele actieve dingen hebben gedaan de afgelopen dagen moeten we toch even aan onze beweging komen en we hebben besloten om, tenzij we actieve dingen doen, om de dag gaan sporten. Dus ook nu. We gaan eerst een stukje hardlopen om vervolgens bij een soort speeltuintje wat workouts te gaan doen. Helaas komen we er al snel achter dat vooral Rianne haar conditie nog niet helemaal op pijl is na haar bronchitisweken. Ze klinkt na een paar honderd meter, wel heuvelop, al naar eigen zeggen als een “volgelopen stofzuiger”. Gelukkig zet ze door en komen we bij het speeltuintje. Hier doen we een klein parcourtje met oefeningen. Hierna ga ik nog even verder hardlopen en doet Rianne voor zichzelf nog wat oefeningen. Uiteindelijk zijn we een klein uurtje bezig geweest en maken onze weg weer terug naar de camper.

Onderweg bespreken we onze plannen voor de nabije toekomst. We zijn er al uit dat we terug naar het vasteland gaan om óf richting Frankrijk te trekken óf wat langer even in Purmerend te zijn. Het laatste omdat onze eigen camper met een paar weken klaar zou moeten zijn en omdat Rianne wat nieuwe energie in haar bedrijfje wil doen. Haar bedrijf is een beetje van het originele doel afgedreven en daar wil ze uiteindelijk wel weer naar terug. Eén ding is zeker, we komen volgende week weer richting Nederland. Ook omdat de camper lekkage heeft en wij niet met slecht weer willen hozen binnen. Maar de definitieve plannen zijn er nog niet.

Eenmaal bij de camper terug gaan we lekker uitgebreid douchen, boeken we een extra nachtje en maken we ons klaarmaken voor de rit naar het wijnhuis. Deze ligt een halfuurtje verderop in de heuvels. Dit betekend ook dat we dus op wat uitdagende steilere weggetjes terecht komen en ook wat smalle stukken met tegenliggers moeten verwerken. Gelukkig gaat alles prima en komen we bij Ridgevieuw aan.

Helaas zijn er momenteel geen rondleidingen mogelijk binnen het bedrijf. Ze zijn namelijk momenteel druk bezig met het plukken van de druiven en deze te verwerken tot wijn. Helaas geen kijkje achter de schermen dus. Gelukkig is het wel mogelijk om drie van de wijnen te proeven in de tasting room. Dit doen we dus met alle liefde en uiteraard met mate, omdat er gereden moet worden. De wijnen die we te proeven krijgen zijn werkelijk stuk voor stuk fantastisch. De dame die ze inschenkt verteld het een en ander over hoe de wijn en het huis tot stand zijn gekomen en dat doet het geheel alleen maar ten goede. Na een halfuurtje geproefd en gepraat te hebben krijgen we nog wat informatie over andere wijnhuizen in de omgeving en nemen we weer afscheid van het wijnhuis en stappen tevreden weer in de camper.

De terugweg hebben we de navigatie dusdanig ingesteld dat we de smalle heuvelweggetjes ontwijken en een wat comfortabelere route hebben. Dit werkt prima en we komen, na een tussenstop bij de Lidl, weer terug op de camping. Hier blijkt ons plekje door een nieuwe camper te zijn ingenomen. Het blijkt dat we als we tussentijds even weggaan iets op het plekje moeten achterlaten. Schijnbaar houd de camping niet bij welke plekken bezet zijn in het laagseizoen. Gelukkig is er dichtbij een prima plekje vrij en pakken daar de boel weer uit. We draaien wat wasjes en beginnen aan het eten. Rianne kookt een heerlijke pasta met kruidenkaas en spinazie en bewijst weer eens een heuze keukenprinses te zijn. Maar dat hoefde ze mij natuurlijk niet te bewijzen. Na een skypesessie met (schoon)moeder Karla is het weer tijd om het bed weer op te maken. Morgen gaan we richting een ander wijnhuis waar ze organisch werken. Dit ligt binnen het straatje van Rianne, dus we zijn erg benieuwd. Maar eerst lekker pitten!