Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
117

Over ons

We zijn op reis, Rianne en Ik, Mark. Dit is ons verhaal vanuit mijn ogen verteld, aangevuld door Rianne, mijn lieve vriendin die mijn ogen heeft geopend op grond van vrijheid en geluk. Met haar heb ik knopen doorgehakt, beslissingen gemaakt en ben ik een prachtige nieuwe weg in geslagen. Heel veel leesplezier.

Over onze reis

Ik heb een ontzettend leuk leven, bijzonder goede ouders, die er altijd voor me zijn, maakt niet uit waarmee ik kom. Een broer waar ik een goede band mee heb, en een groep met geweldige vrienden om me heen, waarmee ik voetbal, feest, lach en huil. Niks te klagen in principe. Jarenlang heb ik keihard gewerkt. Altijd in de horeca, dus lange dagen met relatief zware arbeid, voor (te) weinig geld. Maar ik vond het fantastisch, i was born to please. Ik vind het nog steeds fantastisch, laat daar geen misverstand over verstaan. Ik ben een van de weinige mensen die hardop tegen anderen durf te zeggen, “Ik ben goed in mijn werk”. En die bevestiging krijg ik meer dan eens, en dat hield me op de been na lange, slepende dagen. Ruim 11 jaar werkte ik gemiddeld 10 uur per dag, staand, kilometers makend, met korte pauzes. Het werk nam dusdanig veel tijd en energie in beslag dat ik tot mijn 25e gewoon thuis woonde, geen zin om wat te zoeken, want dat nam alleen maar meer energie in beslag. Lekker sparen, dat deed ik wel. Maar altijd werkte ik met een grote glimlach, want ik vond het leuk. Maar toch, soms, na zo’n lange dag zat ik achter m’n pc op mijn kamer, kreeg ik de gedachtes, “Je werkt te hard, kies eens voor jezelf”. Maar ik deed er niks mee.

Tot ik op een festival in Purmerend Rianne leerde kennen. Wauw, wat een vrouw, lief, mooi, humoristisch en iemand met een eigen kijk op de wereld. Ik had haar al een paar keer gezien, maar nooit echt gesproken, maar op reuring kwam daar verandering in. Ik was verkocht, en zij gelukkig ook. Haar eerste sms’je naar mij was “ben je niet vergeten mijn nummer te vragen?”, wat was ik toch een watje, want dat had ik even daarvoor dus niet gedurfd. Maar na het een kwam het ander en zo startte het nieuwe avontuur.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: