Day 1: “on the road again”

1 augustus 2018 - Kitzingen, Duitsland

Eindelijk, na maanden wachten, werken, plannen en verlangen mogen we weer. Het campertje ingepakt, met pijn en moeite. Pijn en moeite? Ja, want alle spullen zijn verdeeld over 3 plaatsen. Thuis tussen alle klusspullen in de vigilantestraat, bij mijn ouders in de garage/zolder/slaapkamer en in de camper. Gelukkig hebben we tijd zat om alles bij elkaar te zoeken en de camper is uiteindelijk compleet en gereed om te vertrekken.

De planning voor deze trip is het volgende. We vertrekken naar Hongarije, daar zullen we de ouders van Rianne meeten (Peter en Karla zijn al 2 maanden onderweg met hun eigen reis door onder meer Polen en Hongarije). Daarna zullen wij op de 8e in budapest aankomen om wederom het Sziget festival te bezoeken. Deze duurt een week waarna we onze rust zullen gaan zoeken in, naar alle waarschijnlijkheid, Kroatië. Tegen het eind van de maand zullen we weer terug naar Holland gaan om het “normale” leven weer even op te gaan pakken.

De trip naar Hongarije is er een van zo’n 1400KM, een afstand die we niet in een keer willen/zullen afleggen dus de eerste stop die ik heb uitgezocht is in Kitzingen, ongeveer 100km voor de Oostenrijkse grens, een flink stuk over de helft van de rit.

De rit ernaartoe verloopt spoedig, weinig verkeersopstoppingen en veel snelle bakken. De duitse Autobahn blijft mij altijd verbazen. Als je denkt dat de ene auto snel langs komt rijden komt er altijd nog een achter aan om daar even fiks overheen te scheuren.

Onze camper mag maar 130 in de meeste landen, en dat is eigenlijk al sneller dan we ermee willen rijden. Ook heeft onze trotse bak geen cruise control (een van de weinige luxe die we dan weer niet hebben) en is het ook niet altijd haalbaar om constant dezelfde snelheid te behouden.

Uiteindelijk komen we, steady as it goes, aan in Kitzingen. De camperplaats bevind zich naast een groot maisveld, tegen een (het zal toch geen toeval zijn) wijnhandel aan. We parkeren naast een tweetal enorme campers met een groepje vriendelijk knikkende duitsers. Hongerig en moe beginnen we meteen aan onze eerste maaltijd van de reis. Een lekkere pasta met een ietwat aparte bloemkool/kaassaus is een prima bodem om onzelf klaar te maken voor de nacht.

De eerste nacht, eindelijk weer in ons “huisje” in ons eigen vertrouwde bed. De eerste, belachelijk warme, nacht. Gelukkig hebben we de oplossing voor dit probleem meegenomen. Een kleine ventilator die we aan kunnen sluiten op onze stroomvoorziening. Deze zorgt voor de juist koele luchtstroom om lekker in slaap te vallen. En zo geschiede

1. Tiny Humme:
    8 augustus 2018
    Geniet van een fijne vakantie samen, leuk om te lezen hoe jullie reis gaat.