dag 3 "de werkdag"

26 februari 2017 - Étang-sur-Arroux, Frankrijk

Allejezus wat was het koud vannacht. Mensen die mij een beetje kennen zullen dat een vreemde uitspraak vinden van mij, maar het was toch echt zo. Ik lig tegen de achterdeur aan, en dat is natuurlijk waar de kou het eerst binnenkomt. Maar gelukkig bracht een extra fleecedekentje redding, die moest ik wel stiekem van mevrouw naast me jatten, maar dat terzijde. Een lekkere bak koffie bij het ontbijtje doet ook goed en we zijn weer klaar voor de dag, de werkdag dan wel.

Rianne is momenteel bezig met haar werk, vele weten dat ze een eigen bedrijf heeft opgestart genaamd “de bewuste powervrouw” waarmee ze vrouwen coacht van moe en uitgeblust naar vrolijk en energiek. Deze week is ze bezig met een challenge van 8 dagen waar 1200 vrouwen aan mee doen waarvan vandaag de laatste dag is met een afsluitende webinar (een siminar online), kortom, veel voorbereidend werk te doen. Om mijzelf te vermaken pak ik mijn laptop ook maar om lekker wat te schrijven, een spelletje te doen en op het moment dat ik er allemaal een beetje klaar mee ben besluit ik maar eens lekker te gaan hardlopen. Want dat is toch wel een van onze doelen op deze trip, genieten, werken en ook sporten.

Door het dorpje rennend lijkt het wel of het uitgestorven is, alle luiken gesloten, winkels dicht, niemand op straat. Ze nemen hier zondag-rustdag wel erg serieus blijkbaar. Maar dat is eigenlijk wel fijn om het dorp in me op te nemen.

Wel merk ik dat de conditie nog niet je-van-het is, maar zo begint het altijd. Mijn rondje naar het eind van het dorp, rond de kerk en langs het riviertje de Arroux terug is na een halfuur weer ten einde en ik plof weer bij de camper neer. Prima eerste sportdag denk ik zo.

Savonds is het tijd voor Rianne haar webinar, een laatste online training, gegeven door Rianne zelf, aan de vrouwen van haar challenge. De hele dag bikkelhard aan gewerkt en vol spanning legt ze de laatste hand eraan. Uiteraard gaat het niet zoals geplanned en moet er op het laatste moment nog wat aangepast worden. Want zeg nou zelf, wanneer helpt technologie nou wél mee als je het écht nodig hebt.

Gelukkig is het precies optijd klaar en is de webinar een succes, enthousiaste deelneemsters, enthousiaste Rianne ennnn, de eerste betalende klanten voor haar nieuwe aanstaande cursus. Succes!

Moe en tevreden is het tijd om te gaan pitten, de nieuwe ideeën vloeien alweer als water, maar dat zijn dingen voor morgen

1. K. Schenk-Sulyok:
    27 februari 2017
    Jammer van dat steentje en de fietsketting. Maar de rest is fijn om te lezen. Ik wacht op de volgende verhalen. Fijne reis MaRi
  2. Bertus Kramer:
    27 februari 2017
    Zo blijkt dat een fout met overzicht bewerkbaar word humor
    Geniet van het mooie wat Frankrijk biedt Gr van hier