Dag 38 “Londen”

13 oktober 2016 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Whoah, wat hebben we lekker geslapen. We worden rond een uurtje of negen wakker en we zien wederom een zonnestraaltje door de kiertjes komen. Heerlijk wakker worden zo. Na het ontbijt bespreken we het plan. We hebben tot volgende week donderdag de tijd, dan hebben we de boot weer terug naar Nederland, dus we willen nog wat ondernemen voordat we weg gaan. Londen is het hoofddoel van de aankomende dagen. We besluiten dat we drie nachten willen gaan boeken zodat we twee volle dagen in Londen stad kunnen doorbrengen. Vandaag is alleen nog even een werkdag voor Rianne, aangezien ze het de afgelopen dagen even heeft laten bevriezen, beetje voor haar eigen rust en even om na te denken over de volgende stappen van haar bedrijf. We bellen naar een camping in Abbey Wood, een stadsdeel van Londen, en die hebben met gods gratie nog een plekje over, maar het word er wel een die iets schuin is, verteld de mevrouw. We accepteren dit en gaan op pad.

Londen ligt op zo’n anderhalf uur rijden van waar we nu zijn dus we komen lekker vroeg aan op de camping. De camping is van de Engelse Camper & Caravan Club, de Engelse variant van de NKC en is over het algemeen erg duur (zo’n veertig euro per nacht). Maar Europese caravanclub leden krijgen dikke korting en wij hebben het geluk dat we de pasjes van (schoon)vader Peter mee hebben en dus de kosten worden flink gedrukt bij aankomst. De plaats die ons aangewezen word is inderdaad eentje met een uitdaging want buiten dat de plaats iets naar beneden loopt van voren, doet het dat ook aan de rechterkant. Wat uiteindelijk ervoor zorgt dat we een beetje rechts voorover staan, maar niet hinderlijk dus we nemen er genoegen mee. Voor de rest is de camping hier net zo goed als die in Brighton, die van dezelfde vereniging was, en we zijn dus zeer content met de faciliteiten. We kunnen lekker douchen, de wifi is prima en de boel is netjes schoon. We hebben weer een mooi plekje uitgekozen.

Zoals ik al vertelde is vandaag dus even een werkdagje voor Rianne. Al moet ik haar hiervoor wel even een motiverende schop onder haar kont geven. Ikzelf vermaak me ook lekker met mijn laptop en ik spring ondertussen even op de fiets richting de Supermarkt. Ook ontferm ik me vanavond weer op het avondeten, BBQ.

Als een echte grillmeister ga ik aan het werk en eten we gepofte aardappels, grote champignons, lamsburgers en worstjes. Dit onder genot van de appelwijn van Sedlescombe, die te vergelijken is met een cider zonder prik. Aan het begin even wennen maar na een paar slokjes is het eigenlijk wel een prima drankje voor bij een barbecue.

De rest van de avond spenderen we lekker met een paar afleveringen op Netflix en we nestelen ons lekker in voor een goede nachtrust. Die hebben we nodig want morgen gaan we Londen onveilig maken.