dag 8 "viva Espana!"

7 maart 2017 - Barcelona, Spanje

Inderdaad, we gaan richting het land van Tapas, Rioja en belachelijk goed voetbal, Spanje! We besluiten dat het mooi tijd is om naar Rianne haar favoriete stad in europa te gaan, Barcelona. Gelukkig is dit maar een uurtje of 2 rijden, een prima ritje dus.

Rond een uur of 11 vertrekken we en een halfuurtje later doen we de grens aan, midden tussen de bergen van de pyreneeën, die me trouwens qua formaat en hoeveelheid erg tegenvallen. We rijden lekker vlot door en komen netjes rond 1 uur aan op onze camperplaats. Deze ligt een halfuurtje met het OV buiten de stad en aan op de parkeerplaats van een kleine voetbalclub. We voegen onszelf bij een 5 tal andere campers, met andere nederlanders. Als we alles verblijfklaar hebben gemaakt en de laptops en waardevolle spullen vakkundig verstopt hebben wandelen we richting de trein. De verbinding is prima en met een goed uurtje komen we aan bij de eerste plaats van bezichtiging, Park Gùell.

Park Gùell is een park die is ontworpen door de architect Gaudi, die de natuur als zijn meester zag en dus zo veel mogelijk facetten ervan gebruikt heeft. In dit park wil Rianne het een en ander opnemen voor haar werk, dus we zoeken een mooi plekje waar het rustig en groen is en doen de opnames voor haar bedrijf. Als dat na een halfuurtje klaar is willen we naar het mooiste deel van het park, waar Gaudi een overdekt gedeelte heeft gecreeërd met pilaren tot en met het plafond versierd zijn met mozaïek . Dit deel is alleen te bekijken met het kopen van een ticket, en dat is uiteraard bijzonder populair. Zo populair dat het voor ons niet meer rendabel is om te gaan bekijken, kijkende naar de sluitingstijd van het geheel. We besluiten het morgen nog eens te gaan proberen en verlaten het park.

Omdat het tegen etenstijd aan loopt en we een reservering bij een, naar wat Rianne verteld, Fantastisch restaurant gaan we alvast die kant op. We komen aan met de metro bij de straat La Rambla, dit moet zo’n beetje de bekendste en populairste straat zijn van de stad, het staat bezaaid met kraampjes, straatartiesten en terrasjes. En op een van die terrasjes genieten wij van onze drankjes, Rianne met een halve liter sangria en ik van een pul (lees, een liter) bier. Als we deze soldaat hebben gemaakt dan maken we onze weg naar Los Caracoles.

Dit is het punt dat ik reclame ga maken voor dit restaurant, want alles aan dit pareltje is perfect. Ergens in de zijstraatjes van de Rambla ligt verborgen, Los caracoles, voor de deur worden de kippen geroosterd. Dit is ook iets waar dit restaurant onder andere befaamd voor is. Vervolgens een superschattig entree, waar je door de keuken in het restaurant terecht komt, gezellig gedekte tafels met de muren bezaaid met fotolijstjes met bekende mensen, nationaal en internationaal, die door de jaren heen dit restaurant een bezoek hebben gebracht. Het personeel lekker vlot en attent, en ontzettend overvloedig aanwezig. Menukaart precies goed uitgebreid en gevarieerd en de wijnkaart duidelijk en gebalanceerd. Precies zoals ik het graag zie.

Ook het eten wat we besteld hebben, een entrecote en een zeevruchtenplatteau zijn van hoge kwaliteit en is echt om te genieten in combinatie met een lekker flesje wijn. Ook de rekening is niet te hoog en met een voldaan en tevreden gevoel nemen we afscheid en vertrekken weer uit dit fantastische restaurant. Lang verhaal kort gemaakt, een must visit restaurant voor elke bezoeker van Barcelona.

Moe en voldaan pakken we de metro weer en gaan we terug richting de camper. Morgen weer een nieuwe dag om nog wat mooie dingen in Barcelona te ontdekken. Spanje is, tot nu toe, fantastisch!

1. 7 maart 2017
    Wat leuk allemaal , prachtige plaats daar , lekker genieten van prachtige cultuur en lekker eten en terrasjes , goed gedaan , fijne gezellige reizen verder en als je terug bent , komen maar nasi halen , groetjes en veel plezier in Spanje , 28 mei tot 2 juni ben ik daar met Loes , stapel boeken mee en lekker genieten van eten en terrasjes
  2. V zwol:
    8 maart 2017
    Zo kan je 100 worden, wat een heerlijk leven, geniet maar gg
  3. Jo Schnater:
    16 maart 2017
    Tjonge wat gaan jullie lekker,fijn dat het zo goed gaat,en Mark je verteld fantastische verhalen in gedachte loop ik met je mee ❤️Kus voor jullie beide