nieuwe camper - nieuwe trip!

23 februari 2017 - Purmerend, Nederland

We zijn weer onderweg. Voor degene die het gevolgd hebben is het begin van dit verhaal een bekende.

Het heeft namelijk vele voeten in de aarde nodig gehad om uiteindelijk te kunnen vertrekken. Het eerste idee was eind Januari, maar door wat onvoorziene omstandigheden zoals sneeuw en vrieskou kon onze nieuwe camper nog niet opgeleverd worden. Uiteindelijk mochten wij een paar weken later, op 14 Februari, de wagen ophalen.

Helemaal achter Emmen in een klein dorpje bij Bosma Campers. Waarom helemaal daar? Nou, omdat daar een bedrijf zit die een bestelbus volledig naar de wens van de klanten kunnen ombouwen tot camper. Zo ook die van ons. Daar stond hij dan, volledig met kleurtjes en stofjes (gezamenlijk uitgekozen door Rianne), vast bed, toilet, kookstel en aangepaste bank, precies zoals wij het in gedachten hadden. Het mocht even duren, het kost een paar centen, maar dan heb je wel een fantastisch product.

Eenmaal thuis konden we niet wachten om te vertrekken en zijn meteen aan het inkopen geslagen. Ook moest Rianne al haar spullen uit het ouderlijk huis (aangezien haar ouders binnenkort gaan verhuizen). In dat proces sloeg de pech toe, letterlijk. Want vlak voordat we weer thuis konden parkeren sloeg de motor af en wilde niet meer starten. Daar gingen we weer..

Anwb erbij, die kon het niet oplossen, sleepdienst erbij (uiteraard vlak voor 17.00 uur smiddags, dus de garage waar de wagen heen moest was al dicht), het leek alsof we weer in Schotland op een berg waren beland. Een vertrouwd gezicht was het wel. De volgende dag ging de garage onderzoeken wat het probleem nou was en kwam daar, uiteraard, vlak voor sluitingstijd achter. Oja, op vrijdagmiddag. Kortom, de reparatie was verplaatst tot volgende week. Ik zal je de details besparen, maar er waren nog wat issues met het verkoopbedrijf met betrekking tot de kosten (garantiegevalletje) en uiteindelijk waren we woensdags pas in staat om de wagen weer op te halen. Uiteraard, vlak voor sluitingstijd.

We hebben uiteindelijk donderdags de camper volledig ingericht en wonderenswaardig konden alle spullen in de opbergruimtes. Alles gereed, vrijdagochtend vertrekken! Halleluja!

Ik ga jullie weer op de hoogte houden van wat wij beleven en bezoeken, veel plezier!

1. 24 februari 2017
    Das niet zo leuk , goede reis verder en fijne gezellige reis verder , prachtige natuur en cultuur tegen komen en leuke mensen , groetjes en rijden voorzichtig samen
  2. Ton Bodmann:
    24 februari 2017
    Ga jullie volgen! Have fun en nou een keer zonder pech!
    Hou best van leedvermaak maar het kan ook te gek!
    Tot ooit!
  3. Carola Segers:
    25 februari 2017
    Veel reisplezier , gaan jullie eerst richting frankrijk?
    Groetjes van Hans en Carola.
  4. Bertus Kramer:
    25 februari 2017
    Een fijne ondernemende perioden
    gewenst met heel veel wijzheid en geduld
    Gr van mij