"Opweg naar de hoofdstad"

19 april 2017 - Madrid, Spanje

We worden wakker in Catalayud, onze gezichten gestreeld door de zon. Lekker ontbijten en op naar Madrid, wegwezen uit deze net-niet stad. De rit belooft ons 2,5 uur te gaan duren en begeleid ons door een mooi bergachtig gebied. In dit gebied slaan we nog even af om een mooie plek te gaan bezoeken voor een van Rianne haar filmpjes.

Deze vinden we terwijl we zigzaggend van een berg af gaan en parkeren ergens aan een olijfbomengaard. De boomgaard ligt op de flank van een berg en geeft prachtig uitzicht op de omgeving. We besluiten de tas te vullen met de camera apparatuur en wandelen de boomgaard in. Al snel merken we dat er op de stukken waar het wat meer open is te veel wind staat en gaan op zoek naar een plekje in de luwte. Die vinden we in een boom die perfect gegroeid is om op te gaan zitten. Snel zetten we de camera op het statief en beginnen te filmen. Aangezien het wel eventjes duurt besluit ik even een stukje verder te lopen om wat verse wild groeiende tijm te plukken tot ik een gil en vervolgens gelach hoor. Wat blijkt, er liepen twee jonge herten die blijkbaar geschrokken waren van Rianne en renden op een paar meter langs haar. Toch nog wat wildlife gezien vandaag.

Als de opname erop zit wandelen we weer terug naar de camper en genieten van een lekker broodje. Vervolgens dalen we verder af op de snelweg weer op te zoeken naar Madrid. Hierdoor komen we even op een paar smalle en kronkelige weggetjes door wat dorpjes. Eenmaal op de snelweg rijden we in een ruk door naar de grote stad. Op de ringweg is het weer even goed opletten of we wel de goede afslagen nemen maar uiteindelijk draaien we de drukke parkeerplaats op waar we zullen overnachten de aankomende dagen.

De parkeerplaats ligt voor een verzorgingstehuis voor patiënten met MS maar nergens staat dat je niet met je camper daar mag staan en er staan zo ongeveer 20 andere campers geparkeerd dus we prakken ons ergens tussen. Terwijl ik de buurt een beetje aan het ontdekken ben werkt Rianne aan het bewerken van de zojuist opgenomen filmpje wat nogal wat tijd in beslag neemt elke keer.

Gelukkig loopt alles voorspoedig en kunnen we morgen dus op ons gemak naar de stad om de toerist uit te gaan hangen. Beide weten we niet wat te verwachten aangezien we er nog nooit zijn geweest en als je er over nadenkt je er ook niet zo gek veel over hoort. Kortom,  we zijn benieuwd!

1. 19 april 2017
    Goede reis verder en lekker genieten van prachtige natuur en cultuur , groetjes en rijden voorzichtig samen , ik ga in mei 7 dagen met Loes naar Spanje , even genieten van cappuccino